search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Zukunftsfähige Bildung. Frieden, kulturelle Vielfalt und Nachhaltigkeit
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 2, S. 2-6 ZDB
Document  (409 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Auch wenn die Zukunft dem Menschen nicht bekannt ist, gehört sie zu den Aspekten, die den Horizont für Bildung ausmachen. Kinder und Jugendliche sollen sich so bilden, dass sie zukunftsfähig werden. Selbst, wenn sich nicht genau angeben lässt, was zu einer zukunftsfähigen Bildung gehört, besteht kein Zweifel darüber, dass Frieden, Umgang mit kultureller Diversität und Nachhaltigkeit zu den wesentlichen Bedingungen zukunftsfähiger Bildung gehören. Alle drei Bereiche sind miteinander verschränkt [und werden in diesem Beitrag hinsichtlich ihrer Bildungsziele diskutiert]. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Even though the future is unknown, it is one of the aspects that influence the horizon of education. Children and young people should educate themselves in a way that they will be sustainable. Even if it is not possible to note exactly what belongs to a sustainable edudation there exists no doubt on the fact that peace, interaction with cultural diversity and sustainability belong to the main conditions of sustainable education. All three areas are entangled with each other [and are discussed in this article with regard to their educational aims.] (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2013
CitationWulf, Christoph: Zukunftsfähige Bildung. Frieden, kulturelle Vielfalt und Nachhaltigkeit - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 2, S. 2-6 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60740 - DOI: 10.25656/01:6074
export files

share content at social platforms