search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Partnerschaft - eine Lerngelegenheit?
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 3, S. 8-14 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Empirische Forschung; Gruppendiskussion; Qualitative Forschung; Stereotyp; Vorurteil; Partnerschaft; Schule; Schüleraustausch; Interkulturelles Lernen; Erfahrungslernen; Außerschulisches Lernen; Weltanschauung; Erlebnisbericht; Afrika; Deutschland
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Verfasserin stellt Ergebnisse eines qualitativen empirischen Forschungsprojektes vor, in dem die durch unterschiedliche Lernarrangements globalen Lernens ermöglichten Orientierungen herausgearbeitet werden. In diesem Beitrag werden die Orientierungen von Schülerinnen und Schülern einer Schulpartnerschaft, anhand eines Forschungsprojekts der Universität Erlangen-Nürnberg nachgezeichnet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The author introduces results of a qualitative empiric research project in which the orientations enabled by different learning arrangements of global education are elaborated. In this article the orientations of pupils of a school partnership are being traced. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2007
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication31.01.2013
Suggested CitationAsbrand, Barbara: Partnerschaft - eine Lerngelegenheit? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 3, S. 8-14 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60823
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)