search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Education for All in Südamerika fünf Jahre nach Dakar. Die Situation in Peru
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 1, S. 24-28 ZDB
Document  (1.042 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Entgegen der bisherigen UNESCO-Annahme bestehen große Zweifel, ob in Südamerika und insbesondere Peru die Dakar- und Millenniumentwicklungsziele im Bildungsbereich erreicht werden. Die Hauptprobleme sind die Bildungsqualität und die soziale Ungleichheit. Trotz einiger positiver Ansätze scheint es wegen der bestehenden politischen und gesellschaftlichen Bedingungen nicht sehr wahrscheinlich zu sein, dass die Bildungsqualität in Südamerika in absehbarer Zeit verbessert werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Despite the hitherto hypothesis of UNESCO it is doubted whether South America and especially Peru could achieve the Dakar- and Millenium Development Goals for education. The main problems are the education-quality and social inequity. Even though South America has shown some positive innovations it is still unlikely that the education-quality could be raised considerably in near future. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.02.2013
CitationKüper, Wolfgang: Education for All in Südamerika fünf Jahre nach Dakar. Die Situation in Peru - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 1, S. 24-28 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61149 - DOI: 10.25656/01:6114
export files

share content at social platforms