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Title
Bildungsfinanzierung durch Bildungsgutscheine. Modelle und Erfahrungen
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SourceZeitschrift für Pädagogik 46 (2000) 1, S. 39-59 ZDB
Document  (1.828 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Bildungsgutscheine gelten als alternative Finanzierungsform des staatlichen und privaten Bildungswesens. Die Studie greift die aktuelle Debatte um Bildungsgutscheine auf und stellt neben politischen, organisatorischen, monetären, pädagogischen und wissenschaftlichen Argumentationen Modelle und insbesondere empirische Erfahrungen aus bereits durchgeführten oder noch laufenden Projekten vor. Als Fazit der vorliegenden Evaluationsstudien wird festgestellt, dass bei einer flächendeckenden Umstellung auf Bildungsgutscheine die Kosten merklich steigen würden. Forschungsmethode: deskriptive Studie, empirisch. (BIBB2).
Abstract (English):In economic theory the market is defined as that conceptual place in which - through a confrontation of supply and demand - the price as well as the amount of a good offered for sale is determined. Since the beginning of neoclassicism we are confronted with the demand for more market within the educational system, in this the financing of schooling through educational vouchers as an alternative to the State monopoly of education in particular is well to the fore The present study refers to the recent debate on educational vouchers and sketches in addition to the political organizational monetary pedagogical and scientific lines of reasoning above all the concrete experiences gained in already terminated or still running projects. (DIPF/Orig.)
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Date of publication26.11.2012
CitationMangold, Max; Oelkers, Jürgen; Rhyn, Heinz: Bildungsfinanzierung durch Bildungsgutscheine. Modelle und Erfahrungen - In: Zeitschrift für Pädagogik 46 (2000) 1, S. 39-59 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67974 - DOI: 10.25656/01:6797
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