search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Christiane Thompson/Gabriele Weiß. Bildende Widerstände – widerständige Bildung. Blickwechsel zwischen Pädagogik und Philosophie. Bielefeld: Transcript 2008, 228 S. [Rezension]
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 56 (2010) 5, S. 779-782 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Bildungsphilosophie; Erziehungsphilosophie; Pädagogik; Wissen; Begriff; Subjektivität; Rhetorik; Sprache; Ästhetik; Philosophie; Ignatius von Loyola; Kant, Immanuel
sub-disciplineGeneral Educational Science
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension zu: Christiane Thompson/Gabriele Weiß. Bildende Widerstände – widerständige Bildung. Blickwechsel zwischen Pädagogik und Philosophie. Bielefeld: Transcript 2008, 228 S.
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication05.03.2013
Suggested CitationReichenbach, Roland: Christiane Thompson/Gabriele Weiß. Bildende Widerstände – widerständige Bildung. Blickwechsel zwischen Pädagogik und Philosophie. Bielefeld: Transcript 2008, 228 S. [Rezension] - In: Zeitschrift für Pädagogik 56 (2010) 5, S. 779-782 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-73027
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)