search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Der Bildung ferne bleiben: Was meint "Bildungsferne"?
Author
SourceMagazin erwachsenenbildung.at (2010) 10, 10 S. ZDB
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Bildungsbeteiligung; Bildungssoziologie; Benachteiligung; Zielgruppe; Erwachsenenbildung; Bildungszugang; Bildungsteilnahme
sub-disciplineAdult Education / Further Education
Educational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN1993-6818
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Unter den vielen Zielgruppen der Erwachsenenbildung sticht eine ganz besonders hervor. Eine große Zahl an Begriffen wurde für sie erarbeitet, kaum ein programmatischer Text kommt ohne sie aus: Nennen wir sie mit dem gängigen Begriff „Bildungsferne“. Der folgende Beitrag versucht aufzuspüren, um wen es sich dabei handelt, was über sie gewusst werden sollte und welche Handlungsstrategien sich daraus ableiten könnten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Among the many target groups in adult education, one stands out in particular. A large number of terms have been worked out for them and there is hardly one programmatic text that can do without them: Let’s call this target group “those distanced from education”, to use the popular term. The following article tries to figure out who these people are, what we should know about them and what strategies for action could be derived from this information. (DIPF/Orig.)
publisher's URLhttp://erwachsenenbildung.at/magazin/archiv_artikel.php?mid=3753&aid=3762
other articles of this journalMagazin erwachsenenbildung.at Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication02.04.2013
Suggested CitationErler, Ingolf: Der Bildung ferne bleiben: Was meint "Bildungsferne"? - In: Magazin erwachsenenbildung.at (2010) 10, 10 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-75187 - DOI: 10.25656/01:7518
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)