Detailanzeige
| Originaltitel | 
Competences for education for sustainable development in teacher education | 
|---|---|
| Paralleltitel | Kompetence za poucevanje za trajnostni razvoj na podrocju izobrazevanja uciteljev | 
| Autoren | Rauch, Franz; Steiner, Regina | 
| Originalveröffentlichung | CEPS Journal 3 (2013) 1, S. 9-24 | 
| Dokument | Volltext (282 KB) | 
| Lizenz des Dokumentes |  | 
| Schlagwörter (Deutsch) | Lehrerausbildung; Kompetenz; Modell; Umwelterziehung; Nachhaltige Entwicklung; Österreich; Europäische Union | 
| Teildisziplin | Umweltpädagogik Hochschulforschung und Hochschuldidaktik | 
| Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) | 
| ISSN | 2232-2647; 22322647 | 
| Sprache | Englisch | 
| Erscheinungsjahr | 2013 | 
| Begutachtungsstatus | Peer-Review | 
| Abstract (Englisch): | Competences are intensively discussed in the context of cross-curricular themes, such as Sustainable Development and Education for Sustainable Development (ESD), especially in light of the United Nations Decade for ESD (2004–2015). Recent literature on ESD lists a number of competences for ESD in various fields with the exception of teacher education. A competence model for ESD for educators was generated in the Austrian research project KOM-BiNE (Competences for ESD in Teacher Education) as part of a large-scale EU project. The KOM-BiNE competence model consists of areas of competences within fields of action. The constituent elements of the competence model are described in detail and are illustrated with examples. (DIPF/Orig.) | 
| weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2013 | 
| Statistik |  Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument | 
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis | 
| Eintrag erfolgte am | 12.04.2013 | 
| Quellenangabe | Rauch, Franz; Steiner, Regina: Competences for education for sustainable development in teacher education - In: CEPS Journal 3 (2013) 1, S. 9-24 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-76634 - DOI: 10.25656/01:7663 | 
 
             
     
     
   
   
      
        
           
     
    