Detailanzeige
Originaltitel |
Competences for education for sustainable development in teacher education |
---|---|
Paralleltitel | Kompetence za poucevanje za trajnostni razvoj na podrocju izobrazevanja uciteljev |
Autoren | Rauch, Franz; Steiner, Regina |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 3 (2013) 1, S. 9-24 |
Dokument | Volltext (282 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Lehrerausbildung; Kompetenz; Modell; Umwelterziehung; Nachhaltige Entwicklung; Österreich; Europäische Union |
Teildisziplin | Umweltpädagogik Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Competences are intensively discussed in the context of cross-curricular themes, such as Sustainable Development and Education for Sustainable Development (ESD), especially in light of the United Nations Decade for ESD (2004–2015). Recent literature on ESD lists a number of competences for ESD in various fields with the exception of teacher education. A competence model for ESD for educators was generated in the Austrian research project KOM-BiNE (Competences for ESD in Teacher Education) as part of a large-scale EU project. The KOM-BiNE competence model consists of areas of competences within fields of action. The constituent elements of the competence model are described in detail and are illustrated with examples. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2013 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 12.04.2013 |
Quellenangabe | Rauch, Franz; Steiner, Regina: Competences for education for sustainable development in teacher education - In: CEPS Journal 3 (2013) 1, S. 9-24 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-76634 - DOI: 10.25656/01:7663 |