Detailanzeige
Titel |
On effectiveness and efficiency in education. Operationalizing the concepts |
---|---|
Autor | Grin, Francois |
Originalveröffentlichung | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Zukunftsfragen der Bildung. Weinheim : Beltz 2001, S. 87-97. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 43) |
Dokument | Volltext (201 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Evaluation; Selbstevaluation; Bildungswesen; Schule; Messverfahren; Kosten-Nutzen-Analyse; Zweitsprachenerwerb; Definition; Effektivität; Effizienz |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISSN | 0514-2717; 05142717 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2001 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The author, first recalls "the theoretical meaning of the concepts of effectiveness and efficiency, and then briefly discusses the traditional, but still perfectly relevant, analytical distinction between internal and external evaluation. Section 3 is devoted to a brief presentation of some of the problems of identification and measurement raised by these concepts, particularly with respect to appropriately defining the inputs and the outputs on which effectiveness and efficiency rest. Section 4 presents the application to the relative effectiveness of school and non-school channels for foreign language acquisition, and section 5 contains a brief conclusion." (DIPF/orig.) |
Beitrag in: | Zukunftsfragen der Bildung |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 25.11.2013 |
Quellenangabe | Grin, Francois: On effectiveness and efficiency in education. Operationalizing the concepts - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Zukunftsfragen der Bildung. Weinheim : Beltz 2001, S. 87-97. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 43) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-79167 - DOI: 10.25656/01:7916 |