search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original Title
Dropout - Kursabbruch in der Erwachsenenbildung
Parallel titleDrop-out phenomenon in adult education
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 24 (1996) 1, S. 21-31 ZDB
Document
Keywords (German)Schule; Geschichte <Histor>; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Teilnehmer; Abbruch; Deutschland-BRD
sub-disciplineHistory of Education
Adult Education / Further Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Von einem historischen Zugang ausgehend wird der Veranstaltungsabbruch von Weiterbildungsteilnehmern unter erwachsenendidaktisch bedeutsamen Dimensionen diskutiert. Im Vordergrund stehen eine bildungsbiographische, veranstaltungsplanerische, lernpsychologische und gruppendynamische Problemstellung. Der Autor plädiert für eine differenzierte - nicht ausschließlich defizitäre - Sicht des Dropout-Phänomens. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalUnterrichtswissenschaft Jahr: 1996
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication02.07.2013
Suggested CitationBrödel, Rainer: Dropout - Kursabbruch in der Erwachsenenbildung - In: Unterrichtswissenschaft 24 (1996) 1, S. 21-31 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-79251
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)