search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original Title
Die Konzeption eines Microteaching-Programms in Griechenland: Empfehlungen für das Training der Lehramtsstudierenden
Parallel titleThe Concept of a Microteaching Program in Greece: Indications for the Teacher Training
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 23 (1995) 2, S. 162-174 ZDB
Document
Keywords (German)Empirische Untersuchung; Lehrbefähigung; Lehramt; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Microteaching; Training; Griechenland
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ausgangspunkt der vorliegenden Studie ist die Tatsache, dass dem nichtverbalen Verhalten im Rahmen der Lehrerausbildung bislang kaum Beachtung geschenkt wird. Unser Ziel ist es, zu beweisen, dass das Training des nichtverbalen Verhaltens durch Microteaching die Ausdrucksfähigkeit und Expressivität von Lehramtsstudierenden erhöht und sich auf die Effektivität in anderen Lehrfertigkeiten positiv auswirkt. Der Anhang enthält den Beobachtungs-Evaluationsbogen zum nonverbalen Verhalten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Purpose of this study is to point out that teacher education should give more attention to a systematic teacher training of nonverbal behavior based on microteaching as well as to the incorporation of the training skills into an effective training program. The study's results indicate a substantive change in the nonverbal behavior and an increase in nonverbal sensitivity and expressiveness. They also indicate that the training of nonverbal behavior influences the effectiveness in other training skills. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalUnterrichtswissenschaft Jahr: 1995
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.09.2013
Suggested CitationVrettos, Jannis E.: Die Konzeption eines Microteaching-Programms in Griechenland: Empfehlungen für das Training der Lehramtsstudierenden - In: Unterrichtswissenschaft 23 (1995) 2, S. 162-174 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81272
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)