search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie kommen Weiterbildungsangebote zustande? Zur Genese von Weiterbildungsangeboten
Parallel titleHow do further education possibilities occur? — To the genesis of further education possibilities
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 23-36 ZDB
Document  (953 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Analyse von Beispielen von Weiterbildungsangeboten wird gezeigt, dass artikulierter Bedarf nicht der einzige Ausgangspunkt der Genese von Weiterbildungsangeboten ist, dass vielmehr auch politische Intentionen und wissenschaftliche Entwicklungen eine maßgebliche Rolle spielen können, dass berufliche Weiterbildung nicht der einzige Bereich ist, in dem Weiterbildung nötig und möglich ist, dass vielmehr z.B. der kulturellen Weiterbildung neben ihren traditionellen Aufgaben ganz neue Aufgaben zuwachsen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Through the analysis of examples of further education possibilities it is shown that articulated demand is not the only starting point of the genesis of further education offers but that political intentions and scientific development may also play a decisive role, that vocational further education is not the only field where further education is necessary and possible but that e.g. in cultural further education new tasks emerge besides the traditional ones. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.09.2013
CitationEigler, Gunther: Wie kommen Weiterbildungsangebote zustande? Zur Genese von Weiterbildungsangeboten - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 1, S. 23-36 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81416 - DOI: 10.25656/01:8141
export files

share content at social platforms