Detailanzeige
Titel |
Student errors: how teachers diagnose them and how they respond to them |
---|---|
Autoren | Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline |
Originalveröffentlichung | Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 147-162 |
Dokument | Volltext (279 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Kompetenz; Empirische Untersuchung; Fragebogen; Unterrichtsbeobachtung; Lehrer; Lehrerverhalten; Schülerfehler; Lehr-Lern-Forschung; Lernerfahrung; Lernkultur; Unterrichtskommunikation |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 1877-6337; 18776337 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2010 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Current pedagogical discourse has established that teacher competence is a condition sine qua non for high level performance in the classroom. Nevertheless questions of conceptualising and measuring teacher competence have yet to be answered. In our study we analyse a facet of teacher competence essential to successful learning processes; namely, teacher competence when diagnosing and responding to student errors in a constructive manner. Two pilot studies investigate how students perceive "error culture" in their classrooms, and how teachers deal with learner errors during lessons. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Empirical research in vocational education and training Jahr: 2010 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 15.10.2013 |
Quellenangabe | Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline: Student errors: how teachers diagnose them and how they respond to them - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 147-162 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82501 - DOI: 10.25656/01:8250 |