Detailanzeige
| Titel |
Student errors: how teachers diagnose them and how they respond to them |
|---|---|
| Autoren | Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline |
| Originalveröffentlichung | Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 147-162 |
| Dokument | Volltext (279 KB) |
| Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
| Schlagwörter (Deutsch) | Kompetenz; Empirische Untersuchung; Fragebogen; Unterrichtsbeobachtung; Lehrer; Lehrerverhalten; Schülerfehler; Lehr-Lern-Forschung; Lernerfahrung; Lernkultur; Unterrichtskommunikation |
| Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Schulpädagogik |
| Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
| ISSN | 1877-6337; 18776337 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2010 |
| Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
| Abstract (Englisch): | Current pedagogical discourse has established that teacher competence is a condition sine qua non for high level performance in the classroom. Nevertheless questions of conceptualising and measuring teacher competence have yet to be answered. In our study we analyse a facet of teacher competence essential to successful learning processes; namely, teacher competence when diagnosing and responding to student errors in a constructive manner. Two pilot studies investigate how students perceive "error culture" in their classrooms, and how teachers deal with learner errors during lessons. (DIPF/Orig.) |
| weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Empirical research in vocational education and training Jahr: 2010 |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Eintrag erfolgte am | 15.10.2013 |
| Quellenangabe | Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline: Student errors: how teachers diagnose them and how they respond to them - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 147-162 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82501 - DOI: 10.25656/01:8250 |