Detailanzeige
Originaltitel |
The benefits of management and organisation: a case study in young language learners’ classrooms |
---|---|
Paralleltitel | Prednosti vodenja in organizacije razreda: studija primera poucevanja jezika mlajsih ucencev |
Autor | Giannikas, Christina Nicole |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 3 (2013) 3, S. 87-104 |
Dokument | Volltext (248 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Grundschule; Schülerzentrierter Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Klassenmanagement; Staatliche Schule; Privatschule; Lehrerzentrierter Unterricht; Vergleich; Handlungsforschung; Fallstudie; Qualitative Forschung; Empirische Untersuchung; Griechenland |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Fachdidaktik/Sprache und Literatur |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This study focuses on primary language education within a Greek region: specifically, on the positive effects of classroom management and organisation on a student-centred approach of teaching. In the case of the Greek education system, language teachers are encouraged to adopt student-centred approaches in their classroom but have not received any guidance on how to do so. Language educators are reluctant to abandon their teacher-centred ways, because they have not been trained to apply classroom management and organisation techniques that could support a student-centred environment. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2013 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 09.10.2013 |
Quellenangabe | Giannikas, Christina Nicole: The benefits of management and organisation: a case study in young language learners’ classrooms - In: CEPS Journal 3 (2013) 3, S. 87-104 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82644 - DOI: 10.25656/01:8264 |