Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Assessing business-planning competence using the Collegiate Learning Assessment as a prototype
Autor
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 77-90 ZDB
Dokument  (477 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Kompetenzmessung; Student; Unternehmensplanung; Messinstrument; Modell; Hochschulbildung; Qualität
TeildisziplinHochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337; 18776337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The assessment of competence has emerged as a critical issue as nations seek to develop their education systems, work forces, and their citizens’ capacity for life-long learning. While the assessment of competence may be critical to national well-being in the 21st century, as Hartig, Klieme and Leutner (2008, p. v) pointed out, «the theoretical modeling of competencies, their assessment, and the usage of assessment results in practice present new challenges for psychological and educational research». The purpose of this paper is to move the field forward by providing one possible model for assessing competence. The model presented here underlies the Collegiate Learning Assessment (CLA). Drawing on lessons from the CLA, the model was used to develop a concrete prototype for assessing business-planning competence. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2012
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am21.10.2013
QuellenangabeShavelson, Richard J.: Assessing business-planning competence using the Collegiate Learning Assessment as a prototype - In: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 77-90 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82742 - DOI: 10.25656/01:8274
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)