Detailanzeige
Originaltitel |
Applying cooperative techniques in teaching problem solving |
---|---|
Paralleltitel | Uporaba sodelovalnih tehnik pri poucevanju resevanja problemov |
Autor | Barczi, Krisztina |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 3 (2013) 4, S. 61-78 |
Dokument | Volltext (347 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Problemlösen; Mathematikunterricht; Kooperativer Unterricht; Kooperatives Lernen; Wirkung; Lehrerrolle; Schüler; Sekundarbereich; Aufgabe; Aufgabenlösen; Handlungsforschung; Experimentelle Untersuchung; Ungarn |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Teaching how to solve problems - from solving simple equations to solving difficult competition tasks - has been one of the greatest challenges for mathematics education for many years. Trying to find an effective method is an important educational task. Among others, the question arises as to whether a method in which students help each other might be useful. The present article describes part of an experiment that was designed to determine the effects of cooperative teaching techniques on the development of problem-solving skills. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2013 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 13.01.2014 |
Quellenangabe | Barczi, Krisztina: Applying cooperative techniques in teaching problem solving - In: CEPS Journal 3 (2013) 4, S. 61-78 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-85014 - DOI: 10.25656/01:8501 |