Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-85297
DOI: 10.25656/01:8529
URN: urn:nbn:de:0111-opus-85297
DOI: 10.25656/01:8529
Titel |
Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity. Montenegro Country Report |
---|---|
Autoren | Milic, Tamara; Maric, Anita; Boskovic, Velibor; Scepovic, Vanja |
Weitere Beteiligte | Camilleri, Anthony F. [Hrsg.]; Pantić; , Nataša [Hrsg.]; Closs, Alison [Mitarb.]; Ivošević; , Vanja [Mitarb.]; Zgaga, Pavel [Mitarb.] |
Originalveröffentlichung | Torino : European Training Foundation 2010, 87 S. |
Dokument | Volltext (861 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Inklusion; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Lehrerfortbildung; Kultureller Unterschied; Sozialer Unterschied; Balkan-Staaten; Montenegro |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2010 |
Begutachtungsstatus | Review-Status unbekannt |
Abstract (Englisch): | This report is one of seven being prepared in the context of a regional study entitled Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity, which was commissioned by the European Training Foundation (ETF) and is being conducted by SCIENTER and the Centre for Education Policy. It focuses on policies and practices for the preparation of teachers for inclusive education in Montenegro, with particular focus on pre-service education and in-service professional development. This is a qualitative study exploring the perceptions of the relevant actors through document analysis, interviews and focus groups, and, to a lesser extent, qualitative information collected in an online survey. (DIPF/author) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 15.01.2014 |
Quellenangabe | Milic, Tamara; Maric, Anita; Boskovic, Velibor; Scepovic, Vanja: Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity. Montenegro Country Report. Torino : European Training Foundation 2010, 87 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-85297 - DOI: 10.25656/01:8529 |