search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Formen integrativer Arbeit im Elementarbereich - erste Eindrücke von der Situation in Bayern
Parallel titleForms of Integrative Preschool Education - first Impressions of the Situation in Bavaria
Authors
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 34 (1985) 3, S. 101-109 ZDB
Document  (2.832 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Es werden erste Einblicke in den Stand der vorschulischen integrativen Förderung behinderter Kinder im Bundesland Bayern vermittelt. Bezug genommen wird insbesondere auf Art und Schweregrad der Behinderungen, Zuweisungsverfahren, pädagogisch therapeutische Maßnahmen, auf organisatorische, finanzielle und personelle Rahmenbedingungen sowie die Zusammenarbeit mit spezifischen Fachdiensten und anderen Institutionen. Hinsichtlich einer Übertragbarkeit bestehender Ansätze wird deutlich, daß gesicherte Kenntnisse über die Effizienz integrativer Förderung bislang ausstehen, daß es ‚Modelle' mit generellem Geltungsanspruch also derzeit in Bayern nicht gibt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This report gives a first Impression of the State of integrative preschool education for handicapped and non-handicapped children in Bavaria. In particular we refer to the type and degree of disablement, the diagnostic procedures concerning admission, educational and therapeutic measures, organizational, financial and staff-conditions and also cooperation with different professional experts and institutions. As far as a generalization of existing concepts is concerned, it becomes apparent that so far there are no reliable findings as to the efficacy of integrative preschool education; which means that no one concept can be taken as a general 'model' for the whole of Bavaria. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.01.2010
CitationHüffner, Ute; Mayr, Toni: Formen integrativer Arbeit im Elementarbereich - erste Eindrücke von der Situation in Bayern - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 34 (1985) 3, S. 101-109 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-8728 - DOI: 10.25656/01:872
export files

share content at social platforms