search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Gesundheitsförderung im interkulturellen Schulsetting
Authors ;
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 1, S. 12-17 ZDB
Document
Keywords (German)Selbstwertgefühl; Förderung; Kindergarten; Schule; Schulkind; Interkulturalität; Projekt; Gesundheitserziehung; Globales Lernen; Migrationshintergrund; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Social Work and Social Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die zunehmende Interkulturalisierung von pädagogischen Settings und insbesondere von Schulen erfordert ein verstärktes interkulturelles Bewusstsein sowie die Vermittlung von interkulturellen Kompetenzen, die auch die Gesundheit aller Beteiligten fördern. In diesem Artikel wird die Problematik der interkulturellen Gesundheitsförderung in Schulen thematisiert und das Programm "Ich bin Ich - Gesundheitsförderung durch Selbstwertstärkung" vorgestellt, das die Förderung von Gesundheit im interkulturellen Miteinander in der Schule ermöglicht. Es soll ein Beitrag zur Verbesserung des nachhaltigen, gesunden und interkulturellen Lernens im Sinne von Sensibilisierung für globale Gerechtigkeit gegeben werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The increasing interculturality of pedagogical settings and especially of schools requires an intensified intercultural awareness as well as the conveyance of intercultural competencies, which also help to enhance the health of all involved. This article describes the problem of intercultural health promotion in schools and introduces the programme "I am I - health promotion by means of strengthening the self-worth". This programme realizes the promotion of health in the intercultural cooperation in schools. It wants to be a contribution to the amelioration of a sustainable, healthy and intercultural learning in terms of awareness raising for global justice. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication30.10.2014
Suggested CitationKrause, Christina; Mayer, Claude-Hélène: Gesundheitsförderung im interkulturellen Schulsetting - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 1, S. 12-17 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-95994
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)