search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Michael Knoll: Dewey, Kilpatrick und „progressive“ Erziehung, Kritische Studien zur Projektpädagogik, Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2011 [Rezension]
Author
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 10 (2011) 5 ZDB
Document  (175 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Progressive Erziehung; Ergebnisbericht; Laborschule; Reformschule; Learning by Doing; Projektunterricht; Fröbel-Pädagogik; Reformpädagogik; Bildungsgeschichte; Begriff; Selbstverantwortung; Lehrerrolle; Schüler; Praktisches Lernen; Selbstständiges Lernen; Lernmethode; Projektmethode; Projektorientiertes Lernen; Unterrichtsmethode; Unterricht; Arbeitsunterricht; Projekt; Geschichte <Histor>; Historische Perspektive; Gegenwart; Diskurs; Entstehung; Verbreitung; Comenius, Johann Amos; Dewey, John; Kilpatrick, William Heard; Richards, Charles R.; Stimson, Rufus W.; Woodward, Calvin M.; Deutschland; Frankreich; Italien; USA; Vereinigte Staaten
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Michael Knoll: Dewey, Kilpatrick und „progressive“ Erziehung, Kritische Studien zur Projektpädagogik, Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2011, 372 S.; ISBN 978-3-7815-1789-9
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2011
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication24.07.2015
CitationLehmann-Rommel, Roswitha: Michael Knoll: Dewey, Kilpatrick und „progressive“ Erziehung, Kritische Studien zur Projektpädagogik, Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2011 [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 10 (2011) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-98738 - DOI: 10.25656/01:9873
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)