search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
In search of global learning in teacher education
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 32-37 ZDB
Document  (946 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This article discusses teacher education in the Finnish context from intercultural and global perspectives. It describes the M.Ed. International Programme, which has been developed as an action research process in the Department of Teacher Education at the University of Oulu in order to increase student teachers' intercultural sensitivity and global awareness. The aims, contents and methods of the programme are discussed as well as results from the data that has been gathered from the research process. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieser Beitrag nimmt die finnische Lehrerbildung vor dem Hintergrund interkultureller und globaler Herausforderungen für Bildung in den Blick. Die Autorin stellt mit dem M.Ed. International Programme einen Lehrerbildungsansatz vor, der im Department of Teacher Education der Universität von Oulu, Finnland, in einem Aktionsforschungsprozess entwickelt wurde, um die Sensibilität bzw. das Bewusstsein von Lehramtsstudierenden für interkulturelle und globale Fragestellungen zu fördern. Es werden die Ziele, Inhalte und Methoden des Ansatzes dargestellt und auf Ergebnisse der Datenauswertung aus den Forschungsprozess eingegangen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.12.2014
CitationRäsänen, Rauni: In search of global learning in teacher education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 32-37 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99821 - DOI: 10.25656/01:9982
export files

share content at social platforms