Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Index Terms: LESEFERTIGKEIT) delivered 38 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 12 next next Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Knut Schwippert (Ed.). (2007). Progress in Reading Literacy. The Impact of PIRLS 2001 in 13 Countries. Münster: Waxmann. 280 pages. [Rezension]Strietholt, Rolf PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2010 2 Setting a standard for low reading proficiency. A comparison of the bookmark procedure and constrained mixture Rasch modelFeseker, TabeaGnambs, TimoArtelt, Cordula PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2021 3 Wenn Kinder bei der Einschulung bereits lesen können... Ergebnisse einer Fragebogenuntersuchung in zwei aargauischen BezirkenStamm, Margrit PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1993 4 Automatically analyzing text responses for exploring gender-specific cognitions in PISA readingZehner, FabianGoldhammer, FrankSälzer, Christine Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2018 5 The big improvement in PISA 2009 reading achievements in Serbia: improvement of the quality of education or something else?Pavlovic Babic, DragicaBaucal, Aleksandar PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, General Educational Science, Empirical Educational Research 2011 6 PISA 2003 - Kompetenzmuster von Jungen und Mädchen in den deutschen LändernZimmer, KarinStick, AntjeBurba, DésiréePrenzel, Manfred PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2006 7 Deutung von LesefehlernBrügelmann, Hans PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1982 8 Effects of reading and spelling predictors before and after school entry. Evidence from a German longitudinal studySchmitterer, Alexandra M. A.Schroeder, Sascha PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2019 9 Invariance of the response processes between gender and modes in an assessment of readingKroehne, UlfHahnel, CarolinGoldhammer, Frank Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2019 10 Concept Oriented Reading Instruction - CORI. Ein Programm zur Förderung der Lesemotivation im UnterrichtWigfield, Allan PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2005 11 Equity in opportunity-to-learn and achievement in reading. A secondary analysis of PISA 2009 dataLafontaine, DominiqueBaye, ArianeVieluf, SvenjaMonseur, Christian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2015 12 Systematisches Review von Lernverlaufsmessung im Bereich der frühen LeseflüssigkeitJungjohann, JanaGegenfurtner, AndreasGebhardt, Markus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Early Childhood Education and Care 2018 13 Developmental trajectories of phonological information processing in upper elementary students with reading or spelling disabilitiesSchmidt, ClaudiaBrandenburg, JaninBusch, JennyBüttner, GerhardGrube, DietmarMähler, ClaudiaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2020 14 The narrative of ‘equality of chances’ as an approach to interpreting PIAAC results on perceived political efficacy, social trust and volunteering and the quest for political literacyGrotlüschen, Anke PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Adult Education / Further Education 2018 15 Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading. The role of perceived teaching qualityHochweber, JanVieluf, Svenja PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2018 16 Informationsintegration und Schriftspracherwerb. Diskussion empirischer BefundeHoltz, Karl-Ludwig PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1990 17 Was ist leicht zu lesen für echte Leseanfänger*innen? Kriterien zur Textgestaltung am Beispiel der Regenbogen-LesekisteBrügelmann, HansBrinkmann, Erika PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 18 Which data do elementary school teachers use to determine reading difficulties in their students?Schmitterer, AlexandraBrod, Garvin PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2021 19 Leseflüssigkeit und Lesemotivation: Die beiden Förderdimensionen des Mehrsprachigen LesetheatersGötz, KristinaKutzelmann, Sabine PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2017 20 Examining the contribution of RAN components to reading fluency, reading comprehension, and spelling in GermanHuschka, Sina SimoneGeorgiou, George K.Brandenburg, JaninEhm, Jan-HenningHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2021 result list settings fullfill mark all 12 next next PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: