Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Lab School Paris. An educational living lab
Autoren
OriginalveröffentlichungKurz, Benedict [Hrsg.]; Zenke, Christian Timo [Hrsg.]: LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, S. 53-74. - (Impuls Laborschule; 12)
Dokument  (459 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7815-6040-6; 978-3-7815-2597-9; 9783781560406; 9783781525979
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this chapter, the authors introduce Lab School Paris, the first lab school in France. After a general presentation of the university school context in France, they present the history of the foundation of Lab School Paris, the main theoretical principles upon which their pedagogical approach is grounded, and the wider network of research that aims at contributing to strengthen the links between scientific research in education and actual practices in the classrooms. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am09.01.2024
QuellenangabeHaag, Pascale; Martin, Marlène: Lab School Paris. An educational living lab - In: Kurz, Benedict [Hrsg.]; Zenke, Christian Timo [Hrsg.]: LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, S. 53-74. - (Impuls Laborschule; 12) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283600 - DOI: 10.25656/01:28360; 10.35468/6040-04
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen