Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
The University of Cambridge Primary School. Releasing the imagination of a new democratic education
Autoren
OriginalveröffentlichungKurz, Benedict [Hrsg.]; Zenke, Christian Timo [Hrsg.]: LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, S. 103-130. - (Impuls Laborschule; 12)
Dokument  (757 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7815-6040-6; 978-3-7815-2597-9; 9783781560406; 9783781525979
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this chapter, the authors introduce the University of Cambridge Primary School (UCPS), the first University Training School in the United Kingdom. They explain the theoretical principles upon which our curriculum design, values and ethos are built and draw from practical implementation of democracy in education. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am09.01.2024
QuellenangabeBiddulph, James; Rolls, Luke; Durning, Aimee; Natale, Elena; Millar, Ellen: The University of Cambridge Primary School. Releasing the imagination of a new democratic education - In: Kurz, Benedict [Hrsg.]; Zenke, Christian Timo [Hrsg.]: LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, S. 103-130. - (Impuls Laborschule; 12) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283624 - DOI: 10.25656/01:28362; 10.35468/6040-06
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen