details
| Title |
Pädagogisches Wissen als Orientierung und Problem |
|---|---|
| Authors |
Oelkers, Jürgen |
| Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 13-35. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) |
| Document | full text (1.924 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Wissen; Wissenschaftsdisziplin; Wissenschaft; Orientierung; Erziehungsphilosophie; Wissenschaftstheorie; Theorie; Praxis; Vielfalt; Wissensproduktion; Wissensanwendung; Reflexion <Phil>; Funktion <Struktur>; Struktur; Thema; Definition; Begründung |
| sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 |
| Language | German |
| Year of creation | 1991 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 29.03.2021 |
| Citation | Oelkers, Jürgen; Tenorth, Heinz-Elmar: Pädagogisches Wissen als Orientierung und Problem - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 13-35. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218645 - DOI: 10.25656/01:21864 |