search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Original Title
Der Vergleich als Lehr- und Lernmethode an Fachhochschulen Sozialer Arbeit
Parallel titleComparison as a teaching method within social work training at a University of Applied Science
Author
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 35 (2013) 1, S. 167-180 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Soziale Arbeit; Fachhochschulstudium; Beobachtung; Theorie; Vergleichende Methode; Student; Praxis; Reflexivität; Methodologie; Studentin; Hochschullehre; Lehrmethode; Lernmethode
sub-disciplineEducational Sociology
Higher Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1424-3946
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der folgende Artikel diskutiert auf Grundlage der Beobachtungstheorie die Annahme, dass es sich für die Fachhochschullehre Sozialer Arbeit lohnt, die Methode des Vergleichs systematisch einzuführen. Damit kann es gelingen, die Reflexivität der Studierenden anzuregen und deren verbreiteten Gewohnheit entgegenzuwirken, Praxis und Theorie gegeneinander auszuspielen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The following article, based on the theory of observation, discusses the assumption that a systematic introduction of comparison as teaching method is worthwhile within social work vocational training at a University of Applied Science. This approach should foster students’ reflective attitude, while counteracting the pervading habit they have to play off practice against theory. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2013
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.02.2015
Suggested CitationUecker, Horst: Der Vergleich als Lehr- und Lernmethode an Fachhochschulen Sozialer Arbeit - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 35 (2013) 1, S. 167-180 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-102936
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)