details
| Title |
Pierre Bourdieu: Wie die Kultur zum Bauern kommt. Über Bildung, Klassen und Erziehung. Hamburg: VSA-Verlag 2001 (207 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Peters, Oliver |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 1 (2002) 2 |
| Document | full text (201 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Bildung; Erziehung; Bildungsforschung; Bildungspolitik; Bildungssystem; Schule; Gesellschaft; Politik; Kultur; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Ökonomisierung |
| sub-discipline | Educational Sociology Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2002 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Pierre Bourdieu: Wie die Kultur zum Bauern kommt. Über Bildung, Klassen und Erziehung. Hamburg: VSA-Verlag 2001 (207 S.; ISBN 3-87975-803-4). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2002 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 18.01.2021 |
| Citation | Peters, Oliver: Pierre Bourdieu: Wie die Kultur zum Bauern kommt. Über Bildung, Klassen und Erziehung. Hamburg: VSA-Verlag 2001 (207 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 1 (2002) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-11218 - DOI: 10.25656/01:1121 |