details
| Title |
Witlof Vollstädt/Klaus-Jürgen Tillmann/Udo Rauin/Katrin Hohmann/Andrea Tebrügge: Lehrpläne im Schulalltag. Eine empirische Studie zur Akzeptanz und Wirkung von Lehrplänen in der Sekundarstufe I. Opladen, Leske + Budrich. 1999. [Rezension] |
|---|---|
| Author | Benner, Dietrich |
| Source | Zeitschrift für Pädagogik 46 (2000) 4, S. 634-637 |
| Document | full text (551 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Lehrplan; Konzeption; Sekundarstufe I; Unterrichtsfach; Akzeptanz; Wirkung; Lehrplanforschung; Fallstudie; Deutschland |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0044-3247; 00443247 |
| Language | German |
| Year of creation | 2000 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Witlof Vollstädt/Klaus-Jürgen Tillmann/Udo Rauin/Katrin Hohmann/Andrea Tebrügge: Lehrpläne im Schulalltag. Eine empirische Studie zur Akzeptanz und Wirkung von Lehrplänen in der Sekundarstufe I. Opladen, Leske + Budrich. 1999, 231 S. |
| other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2000 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 16.09.2015 |
| Citation | Benner, Dietrich: Witlof Vollstädt/Klaus-Jürgen Tillmann/Udo Rauin/Katrin Hohmann/Andrea Tebrügge: Lehrpläne im Schulalltag. Eine empirische Studie zur Akzeptanz und Wirkung von Lehrplänen in der Sekundarstufe I. Opladen, Leske + Budrich. 1999. [Rezension] - In: Zeitschrift für Pädagogik 46 (2000) 4, S. 634-637 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-112221 - DOI: 10.25656/01:11222 |