search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original TitleKann Flattersinn die Herbart-Forschung beflügeln? Herbarts Kant-Kritik in der Frühschrift "Über die ästhetische Darstellung der Welt als Hauptgeschäft der Erziehung" aus der Vogelperspektive A. Langewands
Parallel titleCan research on Herbart be enhanced by flightiness? Herbart's critique of Kant in his early work "On the aesthetic representation of the world as the main task of education" seen from A. Langewand's bird's-eye view
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 39 (1993) 6, S. 1007-1014 ZDB
Document
Keywords (German)Erziehung; Historische Pädagogik; Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Pädagogische Forschung; Theorie; Herbart, Johann Friedrich; Kant, Immanuel; Langewand, A.
sub-disciplineHistory of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1993
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication20.06.2017
Suggested CitationHilgenheger, Norbert: Kann Flattersinn die Herbart-Forschung beflügeln? Herbarts Kant-Kritik in der Frühschrift "Über die ästhetische Darstellung der Welt als Hauptgeschäft der Erziehung" aus der Vogelperspektive A. Langewands - In: Zeitschrift für Pädagogik 39 (1993) 6, S. 1007-1014 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-113031
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)