details
Original Title |
Lesekompetenz älterer Frauen |
---|---|
Parallel title | Literacy of older women |
Author | Gebrande, Johanna |
Source | Bildungsforschung 11 (2014) 1, S. 1-22 |
Document | full text (389 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lesekompetenz; Älterer Erwachsener; Frauenforschung; Frau; Kompetenzentwicklung; Kompetenz; Bildung; Bevölkerungsentwicklung; Defizit; Lebenslanges Lernen; Informelle Bildung; Projektbericht |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Fähigkeit sich über das Lesen die Welt anzueignen gilt als wichtige Kompetenz für gesellschaftliche Teilhabe und selbstbestimmtes Leben. Auch für Frauen über 65 Jahren ist diese Kompetenz noch von Bedeutung. Im vorliegenden Beitrag werden daher das Projekt Competencies in Later Life (CiLL) und die Konzeption einer daran anschließenden Sonderauswertung, die dieses Thema bearbeitet, näher beschrieben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The ability to get to know the world through reading is an important competence for social participation and self-determined living. Also for women older than 65 years is this competence relevant. In this article basics are described for special analysis of the project Competencies in Later Life (CiLL), which works on this topic. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2014 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 30.10.2015 |
Citation | Gebrande, Johanna: Lesekompetenz älterer Frauen - In: Bildungsforschung 11 (2014) 1, S. 1-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-113944 - DOI: 10.25656/01:11394 |