details
Original Title |
Hort. Auf der Suche nach einer Zukunft |
---|---|
Parallel title | Day-care centers - how to secure their future? |
Author | Lüders, Yvonne G. |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 37 (1991) 4, S. 581-602 ![]() |
Document | full text (1.757 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Hort; Sozialpädagogik; Kinder- und Jugendhilfegesetz; Organisation |
sub-discipline | Social Work and Social Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1991 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Vor dem Hintergrund einer jahrzehntelangen Vernachlässigung der Institution Hort in der erziehungswissenschaftlichen Fachdiskussion versucht die Arbeit einen ersten Überblick über die gegenwärtige Situation, den Bedarf und die zukünftigen Entwicklungen zu geben. Dabei wird herausgestellt, dass der Hort gegenwärtig zunächst als sozialpädagogische Einrichtung verstanden werden muss. Angesichts vielfältiger gesellschaftlicher Wandlungsprozesse zeichnen sich jedoch neue Aufgaben im Sinne einer offenen, gemeinwesenbezogenen Bildungseinrichtung ab. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | For several decades now, the institution day-care center has been neglected in the pedagogical debate. Hence, the author tries to give a first survey of the present Situation, the needs, and future developments. In this, she points out that, at present, the day-care center has still to be considered an institution of social work. However, in view of the manifold social changes, new tasks and functions for day-care centers as open and community-oriented institutions evolve. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1991 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.07.2017 |
Citation | Lüders, Yvonne G.: Hort. Auf der Suche nach einer Zukunft - In: Zeitschrift für Pädagogik 37 (1991) 4, S. 581-602 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-127986 - DOI: 10.25656/01:12798 |