search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
DOI:  
Title
Bildung für nachhaltige Entwicklung. Von den Anfängen bis zur Gegenwart – Institutionalisierung, Thematisierungsformen, aktuelle Entwicklungen
Author GND-ID
SourcePütz, Norbert [Hrsg.]; Schweer, Martin K. W. [Hrsg.]; Logemann, Niels [Hrsg.]: Bildung für nachhaltige Entwicklung. Aktuelle theoretische Konzepte und Beispiele praktischer Umsetzung. Frankfurt, M. : Lang 2013, S. 11-29. - (Psychologie und Gesellschaft; 11)
Document
Keywords (German)Bildung; Nachhaltige Entwicklung; Institutionalisierung; Geschichte <Histor>; Umweltbildung; Umweltpolitik; Bildungsziel; Konzeption; Umsetzung; Bildungsprogramm; Qualitätsentwicklung; Deutschland
sub-disciplineEnvironmental Education
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-631-63886-6; 978-3-653-02878-2
ISSN1612-488X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This article provides an overview on the development of the concept of Education for Sustainable Development (ESD). Its structure is as following: After introducing the concept of ESD, the second chapter discusses the role of education on the basis of the concept of sustainability. It illustrates phases of institutionalization of ESD. The third chapter presents different forms of thematisation in ESD. In conclusion, the fourth chapter is concerned with current core areas of research on ESD in German-speaking countries. (DIPF/Orig.)
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication03.03.2017
Suggested CitationBormann, Inka: Bildung für nachhaltige Entwicklung. Von den Anfängen bis zur Gegenwart – Institutionalisierung, Thematisierungsformen, aktuelle Entwicklungen - In: Pütz, Norbert [Hrsg.]; Schweer, Martin K. W. [Hrsg.]; Logemann, Niels [Hrsg.]: Bildung für nachhaltige Entwicklung. Aktuelle theoretische Konzepte und Beispiele praktischer Umsetzung. Frankfurt, M. : Lang 2013, S. 11-29. - (Psychologie und Gesellschaft; 11) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-128502
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)