details
Title |
The professional development of teaching staff in UK universities. National considerations and insights into practices at one university |
---|---|
Authors | Berthiaume, Denis; Morrison, Mary |
Source | Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 1, S. 50-59 |
Document | full text (251 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Bildungspolitik; Bildungsentwicklung; Nationale Entwicklung; Großbritannien; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0259-353X; 0259353X |
Language | English |
Year of creation | 2009 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | In this article, we examine the link between national measures to encourage the professional development of university teaching (academic) staff and the practices of higher education institutions (HEIs) in the United Kingdom. More specifically, we look at how one UK institution (the University of Southampton) has responded to the demands of the national standards set with regards to teaching and learning. The main argument of the article is that a national context which encourages and values the development of pedagogical knowledge and skills by university teaching staff is essential for HEIs to adopt institutional policies and practices in that regard. The article ends with some thoughts for the future development of university teaching and learning in Switzerland. |
Abstract (German): | In diesem Beitrag untersuchen wir den Zusammenhang zwischen den nationalen Massnahmen, die das Ziel haben, die professionelle Entwicklung des Lehrpersonals (akademisch) an Universitäten zu fördern, und der praktischen Umsetzung durch die höheren Ausbildungsinstitute/Lehranstalten (HEI) in Grossbritannien. Konkret beobachten wir, wie eine Institution (Universität von Southhampton) im Hinblick auf das Lehren und Lernen, auf die Anforderungen der nationalen Massnahmen reagiert hat. Um die institutionelle Politik und deren praktische Umsetzung zu gewährleisten, ist ein nationaler Kontext, der die Entwicklung von pädagogischem Wissen und die Fähigkeiten des Lehrpersonals sowohl fördert wie auch wertet, absolut notwendig. Der Beitrag endet mit einigen Gedanken zur zukünftigen Entwicklung von Lehren und Lernen an Universitäten in der Schweiz. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerbildung Jahr: 2009 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.05.2017 |
Citation | Berthiaume, Denis; Morrison, Mary: The professional development of teaching staff in UK universities. National considerations and insights into practices at one university - In: Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 1, S. 50-59 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-136955 - DOI: 10.25656/01:13695 |