details
Title |
Die Autonomie Pädagogischer Hochschulen |
---|---|
Author | J. Forneck, Hermann |
Source | Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 250-256 ![]() |
Document | full text (193 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Hochschulkonferenz; Hochschulautonomie; Pädagogische Hochschule; Hochschulentwicklung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0259-353X; 0259353X |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der folgende Text ist das ausgearbeitete Manuskript eines Vortrags, den der Autor an der Hochschulkonferenz der Pädagogischen Hochschule FHNW am 10.3.2009 gehalten hat. In diesem stellt er ein von den gegenwärtigen zumeist neoliberalen Diskussionen um Hochschulautonomie sich abgrenzendes Autonomieverständnis dar und beschreibt das zentrale Problem der Autonomie Pädagogischer Hochschulen. Abschliessend skizziert er einige konkrete Folgen für die Entwicklung dieses Hochschultyps. |
Abstract (English): | The following text is the developed manuscript of a lecture given at the conference of the University of Pedagogy which was held on the 10th March of this year. It represents an understanding of autonomy which distinguishes itself from the current mostly neoliberal discussions concerning university autonomy and describes the central problem of autonomy in the University of Pedagogy. It concludes by outlining some concrete consequences for the development of this university type. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerbildung Jahr: 2009 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.05.2017 |
Citation | J. Forneck, Hermann: Die Autonomie Pädagogischer Hochschulen - In: Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 250-256 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137265 - DOI: 10.25656/01:13726 |