search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Die Autonomie Pädagogischer Hochschulen
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 250-256 ZDB
Document  (193 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der folgende Text ist das ausgearbeitete Manuskript eines Vortrags, den der Autor an der Hochschulkonferenz der Pädagogischen Hochschule FHNW am 10.3.2009 gehalten hat. In diesem stellt er ein von den gegenwärtigen zumeist neoliberalen Diskussionen um Hochschulautonomie sich abgrenzendes Autonomieverständnis dar und beschreibt das zentrale Problem der Autonomie Pädagogischer Hochschulen. Abschliessend skizziert er einige konkrete Folgen für die Entwicklung dieses Hochschultyps.
Abstract (English):The following text is the developed manuscript of a lecture given at the conference of the University of Pedagogy which was held on the 10th March of this year. It represents an understanding of autonomy which distinguishes itself from the current mostly neoliberal discussions concerning university autonomy and describes the central problem of autonomy in the University of Pedagogy. It concludes by outlining some concrete consequences for the development of this university type.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationJ. Forneck, Hermann: Die Autonomie Pädagogischer Hochschulen - In: Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 250-256 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137265 - DOI: 10.25656/01:13726
export files

share content at social platforms