search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Anforderungen an heutige und künftige Schulgeschichtsbücher
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 125-137 ZDB
Document  (176 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulgeschichtsbücher werden im heutigen Unterricht unterschiedlich eingesetzt. Welche Rolle das Schulgeschichtsbuch im Unterrichtsalltag spielt, hängt von der Entscheidung der Lehrpersonen ab. Auch die heutige Generation der Schulgeschichtsbücher weist noch erhebliche Schwächen auf: Umsetzung der Kompetenzorientierung, Auswahl der Themen, Differenzierung des Anspruchsgrades, Beurteilung der Schülerleistungen, Artikulation des Unterrichts. Künftige Schulgeschichtsbücher werden Lösungen zu diesen fünf Problemen anbieten müssen.
Abstract (English):There is a wide variety of using history textbooks in history lessons today. Teachers decide how exactly they use history textbooks in their courses. Today's history textbooks still have their weaknesses: the implementation of competence oriented teaching, the selection of content, the differentiation of degree of demands, the evaluation of students' performance, the progression of teaching and learning. Future history textbooks will have to provide solutions for these five problems.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationGautschi, Peter: Anforderungen an heutige und künftige Schulgeschichtsbücher - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 125-137 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137385 - DOI: 10.25656/01:13738
export files

share content at social platforms