search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Lehrmittel für technisches und textiles Gestalten
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 147-155 ZDB
Document  (436 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag zeigt, wie spezielle Rahmenbedingungen des Schulfachs ‹technisches und textiles Gestalten› die Innovation des Bereichs beeinflusst haben. Am Beispiel der zwei neueren Lehrmittel Werkweiser und Phänomenales Gestalten wird das Konzept der Lehrmittel, das mit einem Paradigmenwechsel verbunden ist, dargestellt. Erfahrungen mit den Lehrmitteln werden diskutiert.
Abstract (English):The article shows how particular parameters of the school subject Technical and Textile Design have had an influence on innovation in this area. The concept of teaching aids, which has been associated with a paradigm shift, is illustrated using the examples of the recent materials Work Manner and Phenomenal Design. Experiences with these teaching materials are discussed.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationStuber, Thomas: Lehrmittel für technisches und textiles Gestalten - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 147-155 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137405 - DOI: 10.25656/01:13740
export files

share content at social platforms