search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Steuerungspolitische Überlegungen am Beispiel der Lehrerin–nen- und Lehrerbildung vor dem Hintergrund des nationalen Bildungsberichts 2010
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 166-175 ZDB
Document  (245 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsqualität; Bildungsmonitoring; Lehrerbedarf; Lehrer; Lehrerbildung; Steuerung; Pädagogische Hochschule; Bildungsbericht
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der folgende Text stellt den schweizerischen Bildungsbericht in den Zusammenhang des nationalen Bildungsmonitorings und diskutiert am Beispiel der Lehrerinnen- und Lehrerbildung zentrale Fragen der Bildungssteuerung. Dabei steht die Wirksamkeit des Systems hinsichtlich der Sicherung des Lehrkräftebedarfs im Vordergrund – ein zentraler Aspekt des Bildungssystems, der sowohl die Qualifizierung wie die Rekrutierung der zukünftigen Berufsleute betrifft.
Abstract (English):The following text places the Swiss Education Report in the context of monitoring national education and discusses as an example the core issues of education management. The effectiveness of the system with regard to securing the number of teachers needed is the main priority, a key aspect of the education system, as it effects both the qualification and recruitment of future professionals.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerbildung Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.05.2017
CitationDenzler, Stefan: Steuerungspolitische Überlegungen am Beispiel der Lehrerin–nen- und Lehrerbildung vor dem Hintergrund des nationalen Bildungsberichts 2010 - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 166-175 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137426 - DOI: 10.25656/01:13742
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)