search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleInternational Class als Beitrag zur Internationalisierung des Curriculums: Fallbeispiel PHSG
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 29 (2011) 1, S. 82-86 ZDB
Document
Keywords (German)Lehrerbildung; Curriculum; Internationalisierung; Pädagogische Hochschule; Studentenaustausch; Sankt Gallen; Schweiz
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wie erhöht eine PH ihre Attraktivität für Gaststudierende? Tatsache ist, dass weit mehr Studierende der PHSG ein Gastsemester machen als Studierende von Partnerinstitutionen für ein Semester an die PH kommen. Längerfristig muss ein Gleichgewicht geschaffen werden zwischen Outgoings und Incomings. Mögliche Lösungsansätze sind: Führung eines englisch­sprachigen Semesterangebots – einer sogenannten International Class – oder die Realisierung eines Kompaktseminars in Form einer Summer School oder Studierende aus anderssprachigen PHs explizit einzuladen ins Gastsemester mit dem Argument, dass die Gaststudierenden zur Öffnung der Institution beitragen. Der Artikel beschreibt die International Class PHSG
Abstract (English):How can a university of teacher education become more attractive to guest students? It is a fact that the number of PHSG students who leave for a guest semester at one of our partner institutions is far greater than the number of students from partner institutions who attend a guest semester at the PHSG. Eventually, there should be a balance between outgoing and incoming students. To realise this target, there are several solutions: offering a semester programme taught in English or a Summer School in the form of a compact seminar course. Another possibility is to invite additional students from other institutions without having the same number of students leaving the PHSG. This kind of publicity will help to promote the reputation of an open-minded and hospitable university. The article describes the International Class PHSG
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2011
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.05.2017
Suggested CitationWolfer, Barbara: International Class als Beitrag zur Internationalisierung des Curriculums: Fallbeispiel PHSG - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 29 (2011) 1, S. 82-86 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137680
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)