search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Original Title
Verfolgte Pädagogen und verdrängte Reformpädagogik. Ein Literaturbericht
Parallel titleThe prosecution of educators and the suppression of reform initiatives. A survey of recent literature
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 32 (1986) 3, S. 345-360 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsgeschichte; Geschichte <Histor>; Reformpädagogik; Lehrer; Verfolgung; Drittes Reich; Widerstand <Pol>; Pädagoge; Bibliografie; Literaturbericht; Deutschland <bis 1945>
sub-disciplineHistory of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1986
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication03.12.2019
Suggested CitationKeim, Wolfgang: Verfolgte Pädagogen und verdrängte Reformpädagogik. Ein Literaturbericht - In: Zeitschrift für Pädagogik 32 (1986) 3, S. 345-360 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-143922
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)