search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Original Title
Die interne Ökonomie des Unterrichts
Parallel titleThe inner economy of the classroom
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 33 (1987) 4, S. 523-538 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Unterrichtsforschung; Unterricht; Ökonomie; Systemtheorie; Didaktisches Modell
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Philosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In dem Beitrag wird in Analogie zum Wirtschaftskreislauf und auf der Grundlage der Theorie der generalisierten Interaktionsmedien von Parsons und Luhmann ein didaktisches Modell entwickelt, das die spezifischen Steuerungs- und Integrationsmechanismen von Unterricht abbilden soll. Am Schluß werden Implikationen diskutiert, die sich aus dem Modell für Unterrichtsforschung und Unterrichtspraxis ergeben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In analogy to the circular flow model of economic exchange, the author develops an instructional paradigm which is based on Parsons and Luhmanns theories of generalized interaction media. Finally, the bearings of the new paradigm on both educational research and teaching practice are discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1987
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication22.11.2019
Suggested CitationBerg, Charles: Die interne Ökonomie des Unterrichts - In: Zeitschrift für Pädagogik 33 (1987) 4, S. 523-538 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-144465
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)