search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Praktisches Lernen und Schulreform. Eine Projektbeschreibung
Parallel titlePraktisches Lernen (practical learning) and school reform
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 34 (1988) 6, S. 729-748 ZDB
Document  (1.558 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Vorgestellt wird ein Projekt, das sich zugleich als Anregung einer Initiativgruppe versteht wie als Aufsuchen und Klären von Reformaktivitäten, die in den Schulen selber stattfinden. Der Begriff „praktisches Lernen" wird erläutert, seine Hauptdimensionen werden entfaltet, seine pädagogische Bedeutung wird begründet. Eine genauere Bestimmung des Verhältnisses von praktischem Lernen zu verwandten Reformkonzepten schließt sich an. Am Ende wird ein Ausblick auf bildungspolitische und schultheoretische Fragen eröffnet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The authors present a project dealing with innovations in education. The project pursues a twofold objective in that it is meant to both stimulate initiatives and explain reform activities already observed in different schools. The term Praktisches Lernen (practical learning) is introduced in its main aspects and analysed as to its educational meaning. An attempt is made to define the relationship between the concept of Praktisches Lernen and similar reform concepts. Finally, the text focusses on questions concerning the development of educational policy in Germany and on theoretical questions with regard to school. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.11.2019
CitationFauser, Peter; Flitner, Andreas; Konrad, Franz-Michael; Liebau, Eckart; Schweitzer, Friedrich: Praktisches Lernen und Schulreform. Eine Projektbeschreibung - In: Zeitschrift für Pädagogik 34 (1988) 6, S. 729-748 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-144966 - DOI: 10.25656/01:14496
export files

share content at social platforms