search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Die praktische Irrelevanz pädagogischer Ethik. Einige Reflexionen über Grenzen, Defizite und Paradoxien pädagogischer Ethik und Moral
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 36 (1990) 3, S. 309-330 ZDB
Document  (1.882 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Pädagogische Ethologie; Ethik; Ethische Erziehung; Moral; Systemtheorie; Praxis; Theorie
sub-disciplineGeneral Educational Science
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1990
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication03.07.2017
CitationWigger, Lothar: Die praktische Irrelevanz pädagogischer Ethik. Einige Reflexionen über Grenzen, Defizite und Paradoxien pädagogischer Ethik und Moral - In: Zeitschrift für Pädagogik 36 (1990) 3, S. 309-330 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145485 - DOI: 10.25656/01:14548
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)