details
| Title |
Die praktische Irrelevanz pädagogischer Ethik. Einige Reflexionen über Grenzen, Defizite und Paradoxien pädagogischer Ethik und Moral |
|---|---|
| Author |
Wigger, Lothar |
| Source | Zeitschrift für Pädagogik 36 (1990) 3, S. 309-330 |
| Document | full text (1.882 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Pädagogische Ethologie; Ethik; Ethische Erziehung; Moral; Systemtheorie; Praxis; Theorie |
| sub-discipline | General Educational Science |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0044-3247; 00443247 |
| Language | German |
| Year of creation | 1990 |
| review status | Peer-Reviewed |
| other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1990 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 03.07.2017 |
| Citation | Wigger, Lothar: Die praktische Irrelevanz pädagogischer Ethik. Einige Reflexionen über Grenzen, Defizite und Paradoxien pädagogischer Ethik und Moral - In: Zeitschrift für Pädagogik 36 (1990) 3, S. 309-330 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145485 - DOI: 10.25656/01:14548 |