search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Dorit Bosse/Lucien Criblez/Tina Hascher (Hrsg.): Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz [...] [Sammelrezension]
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 60 (2014) 1, S. 172-175 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Sammelrezension; Lehrerbildung; Reform; Deutschland; Österreich; Schweiz
sub-disciplineOrganisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Sammelrezension von: Dorit Bosse/Lucien Criblez/Tina Hascher (Hrsg.): Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil 1: Analysen, Perspektiven und Forschung. Immenhausen: Prolog, 2012. 331 S. 2. Dorit Bosse/Klaus Moegling/Johannes Reitinger (Hrsg.): Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil 2: Praxismodelle und Diskussion. Immenhausen: Prolog, 2012. 259 S.
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 2014
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication22.08.2017
Suggested CitationBönsch, Manfred: Dorit Bosse/Lucien Criblez/Tina Hascher (Hrsg.): Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz [...] [Sammelrezension] - In: Zeitschrift für Pädagogik 60 (2014) 1, S. 172-175 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-148397 - DOI: 10.25656/01:14839
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)