search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Inclusive education: "same same but different". Examples from Guatemala and Malawi
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (2016) 3, S. 22-27 ZDB
Document  (274 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):Inclusive education is a global paradigm implemented across a range of different local contexts. Inclusion is a manifold concept with several and ambiguous meanings. This article is based on a yearlong research project in Guatemala and Malawi and is exploring the question: What are the specifics of inclusive education in so-called developing countries at the example of Guatemala and Malawi. After a theoretical embedding the authors presenting the research results on the above mentioned question. The results bring forth tensions in the concept and implementation of inclusive education. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Inklusive Bildung ist zu einem globalen Paradigma geworden, das in unterschiedlichen lokalen Kontexten umgesetzt wird. Das Konzept Inklusion ist vielschichtig und ist in unterschiedlichen Definitionen gefasst. Dieser Artikel basiert auf einem einjährigen Forschungsprojekt in Guatemala und Malawi und untersucht die Forschungsfragestellung, welches die Spezifika von inklusiver Bildung in sogenannten Entwicklungsländern am Beispiel von Guatemala und Malawi sind. Nach einer theoretischen Einbettung werden die Forschungsergebnisse dargestellt. Durch die Ergebnisse werden Spannungsfelder im Konzept und in der Umsetzung von inklusiver Bildung deutlich. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.03.2018
CitationHummel, Myriam; Werning, Rolf: Inclusive education: "same same but different". Examples from Guatemala and Malawi - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (2016) 3, S. 22-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-154533 - DOI: 10.25656/01:15453
export files

share content at social platforms