search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleArnold, Karl-Heinz / Gröschner, Alexander / Hascher, Tina (Hg.): Schulpraktika in der Lehrerbildung / Pedagogical field experiences in teacher education, Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte / Theoretical foundations, programmes, processes, and effects. Münster / New York: Waxmann 2014. [Rezension]
Authors ; GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 2 ZDB
Document
Keywords (German)Theorie-Praxis-Beziehung; Lehrerbildungsgesetz; Schulpraktikum; Lernerfahrung; Kompetenzentwicklung; Sammelband; Aufsatzsammlung; Deutschland; Österreich; Schweiz; Niederlande; USA; Rezension
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Karl-Heinz Arnold / Alexander Gröschner / Tina Hascher (Hrsg.): Schulpraktika in der Lehrerbildung / Pedagogical field experiences in teacher education. Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte / Theoretical foundations, programmes, processes, and effects. Münster / New York: Waxmann 2014, 400 S. ISBN 978-3-8309-3057-0
publisher's URLhttp://www.klinkhardt.de/ewr/978383093057.html
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2015
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.07.2018
Suggested CitationBauer, Tobias; Reinartz, Andrea: Arnold, Karl-Heinz / Gröschner, Alexander / Hascher, Tina (Hg.): Schulpraktika in der Lehrerbildung / Pedagogical field experiences in teacher education, Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte / Theoretical foundations, programmes, processes, and effects. Münster / New York: Waxmann 2014. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-155396
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)