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Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165763
DOI: 10.25656/01:16576; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.205
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165763
DOI: 10.25656/01:16576; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.205
Original Title |
Eine Analyse der bei Hattie zitierten Klassenfrequenzstudien |
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Parallel title | An analysis of the class frequency studies cited by Hattie |
Author | Hagemeister, Volker |
Source | Bildungsforschung (2018) 1, S. 1-26 |
Document | full text (1.228 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Metaanalyse; Kritik; Methode; Lehrer-Schüler-Relation; Schulversäumnis; Klassengröße; Wirkung; Soziale Herkunft; Schüler; Wissenschaftliches Arbeiten; Qualität; Analyse |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Hatties Aussage (2015, S. 102), dass „die bloße Reduzierung der Anzahl der Lernenden, ... wenig zu ändern (scheint) — weder beim Lehren noch bei den Outcomes“ ist das Resultat einer einseitigen Auslegung empirischer Studien: Hattie reduziert die Ergebnisse der Studien jeweils auf einen einzige Zahl. Deshalb wird in „Lernen sichtbar machen“ nicht vermittelt, dass in repräsentativ zusammengesetzten kleinen Klassen Kinder aus bildungsfernen Elternhäusern signifikant besser als in großen Klassen gefördert werden, ohne dass dabei die Kinder aus bildungsnahen Elternhäuser vernachlässigt wurden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Hattie's statement that the establishment of smaller classes hardly changes anything is the result of a one-sided interpretation of empirical studies: Hattie reduces the results of each study to a single number. Therefore, Hatties “Visible Learning" does not convey that in representative small classes children from educationally disadvantaged parental homes are supported significantly better than in large classes without neglecting children from educationally advantaged parental homes. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2018 |
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Date of publication | 21.01.2019 |
Citation | Hagemeister, Volker: Eine Analyse der bei Hattie zitierten Klassenfrequenzstudien - In: Bildungsforschung (2018) 1, S. 1-26 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165763 - DOI: 10.25656/01:16576; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.205 |