details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165773
DOI: 10.25656/01:16577; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.236
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165773
DOI: 10.25656/01:16577; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.236
Original Title |
Wie unterstützen Lehrende den Trainingstransfer in Führungstrainings? Eine qualitative Interviewstudie |
---|---|
Parallel title | How do HRD professionals support transfer of training? An exploratory interview study |
Authors | Barth, Dorothee; Hochholdinger, Sabine |
Source | Bildungsforschung (2018) 1, S. 1-18 |
Document | full text (524 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Weiterbildung; Weiterbildendes Studium; Training; Transfer; Führungskraft; Erwachsenenbildner; Kategorie; Interview; Inhaltsanalyse; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Adult Education / Further Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Wenig ist bekannt über das Vorgehen von Weiterbildenden bezüglich des Teilnehmertransfers. 15 leitfadengestützte Interviews wurden mit Führungskräftetrainer/innen durchgeführt und inhaltsanalytisch ausgewertet. Im Ergebnis verfügen die Befragten über ein breites, größtenteils mit der Forschungslage korrespondierendes Handlungsrepertoire und Wissen: Transfer wird als kontinuierlich verstanden und entsprechend gestützt, spezifische Lehrendenmerkmale werden als transferwirksam benannt. Zusätzlich beinhalten die Daten neue, plausibel erscheinende Transferaktivitäten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | 15 semi-structured interviews were conducted with trainers of leadership development trainings. The data was coded using content analysis. Overall a broad set of transfer strategies was mentioned which is highly commensurate with the literature: The majority tries to support training transfer at all time periods and sees themselves as relevant regarding transfer. Furthermore plausible activities related to transfer emerged from the data. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2018 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.01.2019 |
Citation | Barth, Dorothee; Hochholdinger, Sabine: Wie unterstützen Lehrende den Trainingstransfer in Führungstrainings? Eine qualitative Interviewstudie - In: Bildungsforschung (2018) 1, S. 1-18 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165773 - DOI: 10.25656/01:16577; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.236 |