search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie unterstützen Lehrende den Trainingstransfer in Führungstrainings? Eine qualitative Interviewstudie
Parallel titleHow do HRD professionals support transfer of training? An exploratory interview study
Authors
SourceBildungsforschung (2018) 1, S. 1-18 ZDB
Document  (524 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wenig ist bekannt über das Vorgehen von Weiterbildenden bezüglich des Teilnehmertransfers. 15 leitfadengestützte Interviews wurden mit Führungskräftetrainer/innen durchgeführt und inhaltsanalytisch ausgewertet. Im Ergebnis verfügen die Befragten über ein breites, größtenteils mit der Forschungslage korrespondierendes Handlungsrepertoire und Wissen: Transfer wird als kontinuierlich verstanden und entsprechend gestützt, spezifische Lehrendenmerkmale werden als transferwirksam benannt. Zusätzlich beinhalten die Daten neue, plausibel erscheinende Transferaktivitäten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):15 semi-structured interviews were conducted with trainers of leadership development trainings. The data was coded using content analysis. Overall a broad set of transfer strategies was mentioned which is highly commensurate with the literature: The majority tries to support training transfer at all time periods and sees themselves as relevant regarding transfer. Furthermore plausible activities related to transfer emerged from the data. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.01.2019
CitationBarth, Dorothee; Hochholdinger, Sabine: Wie unterstützen Lehrende den Trainingstransfer in Führungstrainings? Eine qualitative Interviewstudie - In: Bildungsforschung (2018) 1, S. 1-18 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165773 - DOI: 10.25656/01:16577; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.236
export files

share content at social platforms