search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wissen, Pädagogisches Wissen, Erziehungswissenschaft, Wissenserzeugungsforschung. Ein kleines Nachwort
Parallel titleKnowledge, pedagogical knowledge, educational science, research on knowledge production. A brief epilogue
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 62 (2016) 4, S. 502-512 ZDB
Document  (717 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Als Kommentar zu den vorhergehenden Beiträgen wird einerseits die Differenz der Zugänge diskutiert, die hier vorgeschlagen werden, vor allem in der Differenz von epistemisch vs. empirisch, andererseits auf Themen und Perspektiven der Forschung verwiesen, die für die Analyse der Erzeugung von erziehungswissenschaftlichem Wissen aussichtsreich und dringend sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Commenting on the previous articles, the author, on the one hand, discusses the difference between the approaches suggested above, the difference between epistemic vs. empiric, in particular; on the other, he points out topics and research perspectives that seem both urgent and promising for the analysis of the production of educational knowledge. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.03.2019
CitationTenorth, Heinz-Elmar: Wissen, Pädagogisches Wissen, Erziehungswissenschaft, Wissenserzeugungsforschung. Ein kleines Nachwort - In: Zeitschrift für Pädagogik 62 (2016) 4, S. 502-512 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-168289 - DOI: 10.25656/01:16828
export files

share content at social platforms