details
Original Title |
Wissen, Pädagogisches Wissen, Erziehungswissenschaft, Wissenserzeugungsforschung. Ein kleines Nachwort |
---|---|
Parallel title | Knowledge, pedagogical knowledge, educational science, research on knowledge production. A brief epilogue |
Author | Tenorth, Heinz-Elmar |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 62 (2016) 4, S. 502-512 |
Document | full text (717 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungstheorie; Pädagogik; Wissen; Erziehungswissenschaft; Empirische Forschung; Forschung; Pädagogische Forschung; Kommunikation; Selbstreflexion; Wissenschaftstheorie; Wissenschaftsdisziplin; Praxis; Theorie |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Als Kommentar zu den vorhergehenden Beiträgen wird einerseits die Differenz der Zugänge diskutiert, die hier vorgeschlagen werden, vor allem in der Differenz von epistemisch vs. empirisch, andererseits auf Themen und Perspektiven der Forschung verwiesen, die für die Analyse der Erzeugung von erziehungswissenschaftlichem Wissen aussichtsreich und dringend sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Commenting on the previous articles, the author, on the one hand, discusses the difference between the approaches suggested above, the difference between epistemic vs. empiric, in particular; on the other, he points out topics and research perspectives that seem both urgent and promising for the analysis of the production of educational knowledge. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2016 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.03.2019 |
Citation | Tenorth, Heinz-Elmar: Wissen, Pädagogisches Wissen, Erziehungswissenschaft, Wissenserzeugungsforschung. Ein kleines Nachwort - In: Zeitschrift für Pädagogik 62 (2016) 4, S. 502-512 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-168289 - DOI: 10.25656/01:16828 |