search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Monika Palowski: Der Diskurs des Versagens. Nichtversetzung und Klassenwiederholung in Wissenschaft und Medien. Wiesbaden: Springer VS 2016 (285 S.) [Rezension]
Author GND-ID ORCID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 3 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Sitzen bleiben; Schulangst; Versagen; Versetzung <Schule>; Diskursanalyse; Schule; Rezeption; Medien
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Educational Psychology
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Monika Palowski: Der Diskurs des Versagens. Nichtversetzung und Klassenwiederholung in Wissenschaft und Medien. Wiesbaden: Springer VS 2016 (285 S.; ISBN 978-3-658-10999-8; 39,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication24.05.2019
Suggested CitationBoller, Sebastian: Monika Palowski: Der Diskurs des Versagens. Nichtversetzung und Klassenwiederholung in Wissenschaft und Medien. Wiesbaden: Springer VS 2016 (285 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-172229
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)