search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Christoph Türcke: Lehrerdämmerung. Was die neue Lernkultur in den Schulen anrichtet. München: C. H. Beck 2016 (159 S.) [Rezension]
Author GND-ID ORCID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 3 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Schule; Lehrer; Lernkultur; Lehrberuf; Bildungssystem; Kritik
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Christoph Türcke: Lehrerdämmerung. Was die neue Lernkultur in den Schulen anrichtet. München: C. H. Beck 2016 (159 S.; ISBN 978-3-406-68882-9; 14,95 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication24.05.2019
Suggested CitationBuck, Marc Fabian: Christoph Türcke: Lehrerdämmerung. Was die neue Lernkultur in den Schulen anrichtet. München: C. H. Beck 2016 (159 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-172300
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)