details
| Title |
Christoph Türcke: Lehrerdämmerung. Was die neue Lernkultur in den Schulen anrichtet. München: C. H. Beck 2016 (159 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Buck, Marc Fabian |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 3 |
| Document | full text (159 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Schule; Lehrer; Lernkultur; Lehrberuf; Bildungssystem; Kritik |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2016 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Christoph Türcke: Lehrerdämmerung. Was die neue Lernkultur in den Schulen anrichtet. München: C. H. Beck 2016 (159 S.; ISBN 978-3-406-68882-9; 14,95 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 24.05.2019 |
| Citation | Buck, Marc Fabian: Christoph Türcke: Lehrerdämmerung. Was die neue Lernkultur in den Schulen anrichtet. München: C. H. Beck 2016 (159 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-172300 - DOI: 10.25656/01:17230 |